Proceedings 2023
12:e Pedagogiska inspirationskonferensen 7 december 2023
- Preliminärt program (PDF, 180 kB, ny flik)
- Call for papers (PDF, 267 kB, ny flik)
- Inbjudan (PDF, 734 kB, ny flik)
Presentationer
Using Role Play to Increase Student Engagement With Academic Literature (PDF, 251 kB)
R Pugh, M Grillitsch
Students social network in undergraduate studies – does connecting to peers matter? (PDF, 1230 kB)
A H Jónsdóttir, M S Sigurðardóttir, M Þ Torfason
Discussion Seminars – an Award-winning Pedagogical Method (PDF, 1940 kB)
F Heskebeck
Spel i undervisning och forskning – att lära ut till och samtidigt lära av studenter (PDF, 281 kB)
J Lindström Månefjord
Genreväxling som stöd för forskarstudenters skrivutveckling (PDF, 285 kB)
S Pelger
Aktivt lärande med omvänt klassrum i civilingenjörsutbildningen (PDF, 624 kB)
L Hartman, S Maad Sasane, J-F Olsen
“If I don’t trust my teachers, how can I learn then?” – why LTH students trust teachers, and what we can do to increase their trust (PDF, 237 kB)
P Persson, M Glessmer, R Forsyth
Towards Super Supervision (PDF, 246 kB)
M Oskarsson, V Larsson, C Olsson, N C Overgaard, I Arvidsson, G Flood, M Nilsson
Catching Students’ Interest and Curiosity through Demonstration (PDF, 324 kB)
K C Le, A-L Sahlberg, T Holmqvist
Learning approaches studied on newly introduced exam problems (PDF, 357 kB)
T A Cardinale, G Miranda, O Rubin, A Stenquist, P Stürmer
Från förvirring till klarhet – att tämja det stora utredningsmonstret (PDF, 368 kB)
M Björklund, B Oskarsson, F Stahre, M Wiger
Excellent Teaching Practitioner vid LTH – Hur fungerar det och hur blir man det? (PDF, 478 kB)
T Roxå
Hybrid Data Communication Lab – a Case Study (PDF, 393 kB)
J A Andersson, S Willhammar, A Sheikhi
Reducing Free-riders by Individual Achievement Tracking in Group Work (PDF, 178 kB)
E Söderberg
Vägen till yrkesskicklighet – Attityder till kunskap och problemlösning (PDF, 698 kB)
C Uhr, S Svensson
Förenklade verktyg i högre utbildning: erfarenheter från programmering och elektronik (PDF, 279 kB)
A J Johansson, S Willhammar
Taking action to enhance student learning – a process for programme committees to improve courses that require development (PDF, 321 kB)
H Bagge, P Persson, W Axner, R Thomasson
Roundtable
Tips for creating inclusive classrooms at LTH (PDF, 322 kB)
H Eftring etal
Bringing the edges to the core (PDF, 1400 kB)
D Motte, R Pugh
Course development – lessons learned from usability evaluations (PDF, 312 kB)
K M Gerhardsson
Har du undermedvetna fördomar? – ett interaktivt föredrag om jämställdhet på LTH (PDF, 802 kB)
J Lindström Månefjord, J Allansson, J Åström
Perspectives on supervising and conducting interdisciplinary research projects (PDF, 281 kB)
I Bäckström, H Davidsson, E Larsson, F Lenrick, C Windmark
“Wow, that’s a LOT!” Increasing Engagement and Understanding in Sustainability Using Tangible Learning Methods (PDF, 320 kB)
B Hedin, A Blomqvist, A Rajendran Menon
Oral Examination as an Opportunity for Increased Student Learning (PDF, 269 kB)
A Cedergren
Reducing the Impact of Bias in Oral Assessments (PDF, 467 kB)
M S Gerlt, J von Platten, M Klöckner, V Larsson, T Cedervall