Proceedings 2016
9:e Pedagogiska inspirationskonferensen 15 december 2016
Presentationer:
Autonomy in PhD-education – Supervising for Independence.
M Borg, F Kopsch, T Roxå, P Stankovski, J Svensson
Motivation och egenintresse hos handledare i examensarbeten.
H Svensson, A Cedergren, D Andréen, M Messing
Using Climate Research to Introduce Sustainability in a Computer Science Curriculum.
O Leifler
Strategies for Teaching Students with Heterogeneous Prior Knowledge.
E Fitzgerald, M Lentmaier
Learning objectives for a degree of Doctor – activities and assessment.
C Turner, M Sandahl
Students’ learning experience in multidisciplinary project groups – Insights from a packaging development course.
K Molina‐Besch, A Olsson
Case-undervisning baserad på lärarens forskning.
A Ahlberg
Is it a good strategy to offer pedagogical training to doctoral students?
J Löfgreen
Assessment of PhD school activities – longitudinal study of a doctoral student cohort within an EU network.
J Mauritsson, A Ahlberg
Vad kan vi lära av studenternas rapporter från den yrkesinriktade ingenjörsträningen?
O Holst, M Wahlgren
Teaching Academic Writing to Large Classes of Engineering Students.
E Bjarnason, J Linåker
"Studenterna lär sig det de får arbeta med. Ge dem ett bra arbetsmaterial!"
L Zetterqvist, J Lindström
Utan män vågar kvinnor prova – lärdomar av genusseparerad programmeringsundervisning.
S Nilsson, B Regnell
Resource Decline in Higher Education – Perceptions and Consequences.
B Arvidsson, E Gottsäter, M Hagelsteen, O Linderoth, S Mobini
Project BioTrack: Students’ bio-related progression during year 1-3 at the Biotechnology program.
J Linares-Pastén, P Rådström, M Carlquist, J Svensson Bonde, M Hedström
RAC - ett verktyg för kvalitetsutveckling inom utbildningsprogram med studenternas lärande i fokus.
F de Laval, T Roxå, I Svensson, P Warfvinge, C Åkerman
Roundtable:
Kvalitet och bedömning i forskarutbildningen: hur navigerar vi i ett landskap av formella och informella krav och möjligheter?
M Ohlin, A Ahlberg
Att Märka Ord.
H Davidsson
Sagan om examensringen – en akademisk tragedi.
B Hedin, D Pargman, O Bälter
Utan karisma: att kunna nå fram till studenterna.
D Motte
Individuell bedömning av grupparbeten inom högre utbildning.
M Cinthio, I Svensson, A Warell
Vodcastsession:
En MOOC om akademiskt skrivande – studentstöd och lärarresurs.
S Pelger, S Santesson