Proceedings 2006
4:e Pedagogiska inspirationskonferensen 1 juni 2006
Presentationer:
G Hedin, L Bendix, B Magnusson, L Olsson
Tandem Courses - Students Coaching Students
U Ellervik
Morot och piska - Aktionsforskning kring kontinuerlig examination
J Borell, A Gudmundsson
Erfarenheter av kommunikation av projektarbetens pedagogiska syften
G Brandell, L Zetterqvist
Matematikdidaktik för högskolans lärare
I Gustavsson, J Zackrisson, H Åkesson, L Håkansson
Experimentera hemma med utrustningen i universitetens övningslaboratorier
R Lundin
Muntlig kontinuerlig examination
H Kyhlbäck, M Sanchez Svensson, B Stille, M Nilsson, B Sutter
Lärande genom deltagande i praktikgemenskaper
P O Börjesson, A Hamidian, E Kubilinskas, U Richter, K Weyns, P Ödling
Free-riding in Group Work – Mechanisms and Countermeasures
Å Lindberg-Sand, T Olsson
Sustainable Assessment in Engineering Education – Critical Features of the Examination Process
H V Haraldsson, S Belyazid, H U Sverdrup
Causal Loop Diagrams – Promoting Deep Learning of Complex Systems in Engineering Education (rev 2007-05-11)
J Lange Nielsen, A Birkkjær Lauritsen
Effektivt pædagogisk udviklingsarbejde – hvordan gør man det?
N Andersson, P H Andersson
Interdisciplinary Skills in Architectural and Engineering Education Programs – The Pedagogical Challenge
A Axelsson
”Alla vägar bär till Rom” eller ”Får man göra hur man vill”
E Magnusson
Pedagogical Patterns – A Method to Capture Best Practices in Teaching and Learning
A Sonesson
Progression genom learning outcomes (endast presentation, ej i proceedings)
S Pelger, A Ahlberg
Undervisnings- och forskningsmeriter – två sidor av samma mynt
A Cervin, C Johnsson, A Robertsson, T Rydén
Återkoppling som del i lärandeprocessen
R Andersson, L Bendix
Pair Teaching – an eXtreme Teaching Practice
Roundtable:
J M Karlsson
Kontinuerliga självvalda kontroller under kursgång
E Berg, K E Borges
Examination av enskilda studenters insatser i grupparbeten
A Ahlberg, S Pelger
Forskningens betydelse för undervisningen – ett diskussionsunderlag
T Olsson
Deliberativa samtal för pedagogisk utveckling
T Roxå, K Mårtensson
Significant Networks for Educational Development
G Sparr, K Deppert
Operativ och rapporterande utvärdering – erfarenheter av programledare (endast presentation, ej i proceedings)
M Alveteg, C Wingren
Djupinlärning trots dålig pedagogik eller ytinlärning trots god pedagogik?
C Johnsson, E Parhamifar, P Ödling
Engagerande undervisning – en genusfråga?
Postersession:
J-O Malm
Kemi i gränslandet gymnasium – högskola. Ett nätbaserat studiematerial
A Cervin, C Johnsson, A Robertsson
Återkoppling mellan lärare och studenter ur ett reglertekniskt perspektiv