Proceedings 2018
10:e Pedagogiska inspirationskonferensen 6 december 2018
Keynote
Rekommenderad YouTube video kring flipped classroom och inkludering
Presentationer
- Kontinuerlig examination via automaträttade webbquizzar av Frank Wikström (PDF, 205 kB, ny flik
- Sommarinläsning med lärarstöd: uppmuntran och vägledning av Patrik Persson och Anna Axelsson (PDF, 147 kB, ny flik)
- How can we make teaching more inclusive? av Bitte Rydeman, Håkan Eftring och Per-Olof Hedvall (PDF, 159 kB, på engelska, ny flik)
- What influences teachers to develop their pedagogical practice? av Per Warfvinge, Torgny Roxå, Jennifer Löfgreen (PDF, 150 kB, ny flik)
- Valid, scalable, authentic, on-site, digital, individual assessment of programming skills ;av Thore Husfeldt (PDF, 155 kB, ny flik)
- Experiential Learning Theory as a Teaching Method in Climate Smart Architecture and Urban Design ;av Moohammed Wasim Yahia (PDF, 229 kB, ny flik)
- Expanding Architecture : Critical perspectives from within a school of architecture av Sandra Kopljar, Emma Nilsson, Ida Sandström (PDF, 159 kB, ny flik)
- Certifiering av icke-tekniska ingenjörskompetenser, går det? av Christin Lindholm, Mats Lilja, Christian Nyberg, Ylva Oscarsson (PDF, 297 kB, ny flik)
- Memory Work as a methodology for evaluating learning in online environments av Line Palle Andersen (PDF, 136 kB, ny flik)
- A Self-Sustaining Model for Peer-to-Peer Engineering Education Among Children in Low Resource Environments av Henry Pigot (PDF, 2.35 MB, ny flik)
- Gender and equality sensitive situations in teaching – can we detect and manage them as they happen? av A Wierzbicka och J Borell (PDF, 243 kB, ny flik)
- Våta laborationer i Bioteknik- och Kemiteknikprogrammen – uppnås önskade laborationsfärdigheter? av Jenny Schelin och Margareta Sandahl (PDF, 186 kB, ny flik)
- Måluppfyllelse, progression och kvalitetsarbete av Per Andersson (PDF, 120 kB, ny flik)
- Lessons of Feedback in Higher Education in Sweden av Peter Persson, Stephen Marr, Klas Hjort, Arun Rana, Alfredo Mendoza (PDF, 151 kB, ny flik)
- Introduktion av datorbaserade beräkningshjälpmedel på grundnivå i ingenjörsutbildningarna av Madeleine Hermann (PDF, 223 kB, ny flik)
- Visuell kommunikation – ett verktyg för kompetensöverföring och kreativ utveckling av Mikael Widell Blomé (PDF, 142 kB, ny flik)
- Teaching international students: How do we integrate their international experiences? av S Arvidsson (PDF, 138 kB, ny flik)
- Article Incubator: building interdisciplinary academic writing skills amongst PhD students av Jenny Palm, Jessika Luth Richter, Steven Curtis, Björn Wickenberg och Heather Schoonover (PDF, 135 kB, ny flik)
- How to (and why) use Python to teach introductory Calculus av Jan-Fredrik Olsen (PDF, 190 kB, ny flik)
- Vad räknas som belägg för studenters måluppfyllelse? av M Alveteg, R Larsson, E Leire, JO Malm, J Mauritsson, S Nilsson, P Nordbeck, LH Ståhl (PDF, 137 kB, ny flik)
Roundtable
- Utveckling av grundkursen i VA-teknik med hjälp av digitala pedagogiska verktyg av Karin Jönsson, Henrik Aspegren, Åsa Davidsson och Michael Cimbritz (PDF, 116 kB, ny flik)
- High Quality Assessment and Measurement of Competency in Engineering Education av Thorsten Braun, Simone Loewe, Nadine Wagener-Böck och Freya Willicks (PDF, 153 kB, ny flik)
- Moodle som stöd för aktivt lärande av Anna Axelsson och Sandra Nilsson (PDF, 129 kB, ny flik)
- Blended learning – mixed outcome? av Gunnar Lidén, Mats Galbe, Michaël Grimsberg och Helena Svensson (PDF, 104 kB, ny flik)
- Tydligare mål och förväntningar i projektbaserade kurser av Damien Motte, Lise Jensen, Håkan Eftring, Katarina Elner-Haglund, Kirsten Rassmus-Gröhn och Anders Sjögren (PDF, 284 kB, ny flik)
- Inte bara flum: hur Sceniskt framförande i föreläsningar påverkar LTHs lärare av Jennifer Löfgreen, Harald Leander, Öivind Andersson, Michael Cimbritz, Christina Isaxon, Damien Motte, Malin Lindstedt, Dragi Anevski, Cintia Bertacchi Uvo, Johan Mauritsson och Kerstin Sernhed (PDF, 114 kB, ny flik)